shutterstock_media_fasada_1.jpg
Nazad na novosti

25.01.2023

Media fasada – super moćni komunikator

U danima kada je spoljašnje oglašavanje tek počelo da se razvija, „posteri“ od pleksiglasa su bili odličan alat za ovu svrhu. U današnje vreme, iako i dalje prisutno, takvo oglašavanje nije više posebno zanimljivo. Naime, dalji razvoj na ovom području ponudio je daleko atraktivniju opciju – media fasadu koja će ne samo prenositi informaciju, nego i ukrašavati zidove najrazličitijih građevina.

Media fasada

Media fasada sa lakoćom može da pretvori bilo koju zgradu ili neku drugu arhitektonsku konstrukciju u izvanredan dinamički svet koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Reklamirajući proizvod, prenoseći informaciju ili promovišući neku ideju sasvim sigurno je da će uticati i na estetiku samog objekta i njegovog okruženja, te ući u interakciju sa prolaznicima.

Interesovanje za media fasadama je u stalnom porastu. Ovo ne čudi obzirom na činjenicu da im je važnost višestruka – moćno su sredstvo brendiranja biznisa i proizvoda, dramatično naglašavaju arhitekturu zgrade, dok istovremeno vlasniku obezbeđuju visok prihod po osnovu reklamiranja.

Media fasada

Šta je media fasada?

Media fasada je vrsta video zida napravljenog od LED dioda koji se neprimetno integriše sa fasadom zgrade. Za ljude unutar zgrade ona je često potpuno neprimetna, dok onima iz spoljašnjeg okruženja odaje utisak ogromnog televizijskog ekrana.

Među sobom se razlikuju, pre svega po vrsti konstrukcije koja može biti fleksibilna ili čvrsta. Za koju od ove dve će se neko opredeliti zavisi kako od arhitekture građevine, tako i od efekta koji se njenim postavljanjem želi postići. Fleksibilnost instalacije i inteligentne kontrole obezbeđuju besprekornu integraciju u eksterijer objekta, te fasada zgrade postaje dinamičkom paletom za tekst, grafiku i video animacije.

U bilo kom slučaju, media fasade prevazilaze svrhu pukog isporučivanja nekog sadržaja. Ovi arhitektonski integrisani digitalni displeji redefinišu način komuniciranja koji se odnosi na informisanje, reklamiranje ili konzumiranje umetnosti – postaju oblikom vizuelne komunikacije u kojoj i arhitektura dodatno dobija na značaju. Istovremeno, osvajaju um svakog prolaznika, „nagrađujući“ mu oko i izazivajući snažne emocije dok poboljšavaju ukupnu atmosferu okruženja.

Media fasada

Koje zgrade su „dobri kandidati“ za media fasadu?

Ograničenja, praktično, ne postoje. Šoping centri, poslovne zgrade, zgrade od istorijskog ili kulturnog značaja (muzeji, biblioteke, pozorišta), sportski objekti, dvorane namenjene različitim događajima iz industrije zabave, sajamske zgrade, savremeni stambeni objekti, naročito onda kada su deo urbanog horizonta.

Na različitim zgradama imaće različitu svrhu. Nekada će prenositi reklamnu poruku, nekada biti u službi kompanijskog brendiranja, a nekada služiti kao medijator za prenošenje informacije, ideje ili koncepta. U bilo kom slučaju, opcija da sadržaj ostane neprimećen ne postoji, naprotiv. Marketinški, informativni ili estetski uticaj, kao i sinergija uticaja sva tri su zagarantovani i nesumnjivo predstavljaju budućnost masovne komunikacije u urbanim sredinama.

Ukoliko imate potrebu za instalacijom media fasade možete nas kontaktirati putem e-mail adrese aleksandar.kruscic@avlprojekt.rs ili na broj telefona 060 4720 657.

 

Foto: Shutterstock

 

Nazad na novosti